Måndag

Jaha då var det måndag igen!!
Ny vecka med nya utmaningar.

Helgen har varit lugn och skön.
I fredags hade vi goda vänner här hemma på middag. Och det var som vanligt väldigt trevligt.
Idag ska jag ta tag i lite tvätt, dammsuga lite och annat sådant roligt smått och gott.
Sen när lillan slutat skolan så ska hon spela flöjt, den slutar kl 16.10 kl: 17.00 ska hon va på dans.
Så det är bara att slänga henne i bilen och dra iväg!!!!
Sen blir det hem och laga middag.
Efter det blir det lugnt igen.
Då blir det att sitta behjälplig till barnen och deras läxor om de nu har några.

Jag tycker det är konstigt, ju större de blir, ju mindre läxor har de.
Oftast är det bara lillan som har läxa, ja stora tösen har också ibland.
Men grabben som går i nian har nästan aldrig läxor, vilket jag tycker är konstigt.
Jag mins när de började i ettan, då blev de glada över att ha fått läxa, de var överlyckliga!! Hihihi
Vart tog den glädjen vägen.

Nä nu ska jag ta tag i tvätten!!!!

Hoppas att ni får en underbar dag!!
Kramar W 
 

Kommentarer
Postat av: britten

oj det låter som full fart hos dig ...men härligt.

Hoppas du har en fin måndag. / kram

2008-10-06 @ 11:35:07
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Annelie

Ja den entusiasmen över läxor försvinner konstigt nog, ju mer åren går;-)

Ha det toppen/kramen

2008-10-06 @ 15:45:31
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: jayne

Hej

Här är det tvärtom... blir bara mer och mer läxor... tycker jag. Jag fattar inte HUR lärarna tänker... hur ska barnen hinna och orka...

Äldste sonen ska ha prov på fredag, har glsor till onsdag och fredag, har fysikläxa som ska läsas 4 sidor och sen svara på frågor, kommer få matteläxa... jag fattar icke...

Kram på dej

2008-10-06 @ 18:12:51
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: Sus i dus en desperat lyxhustru!

Ja här har måndagen varit mycket bra och avslutade den med ett hårt boxningspass! Så nu är jag nyduschad och redo för sängen!



Kram Sus

2008-10-06 @ 23:01:31
URL: http://sus68.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0