Funderingar

Jag satt och funderade innan idag på allt och inget, men en fundering va .....

Ibland kan man undra hur mycket prövning i livet som en människa ska klara av.
Hade jag varit kristen hade jag sagt: gud ger dig inte fler prövningar än vad du klarar.
Jaha hur kan Gud veta vad man orkar med, hur kan någon veta.....
När man inte själv vet vad man klarar och inte klarar av.
hur vet man ....
När vet man att det är dax att ge upp??
Ja själv har jag inte gett upp någon gång, men det har varit mycket nära, då menar jag nära!
Men jag tror att man måste kämpa in till det sista, tills man stupar. Har man inte fixat det då, så ja....
Men varför får vissa fler prövningar än andra.
Har de varit onda i sitt förra liv, har de gjort något fel i detta livet???
eller är det bara så att det är de starka som får många prövningar?!
För de klarar av det.
Ja jag vet inte om vi någonsin kan få ett svar på detta!
Vad tror ni, finns det något svar?


Nä nu ska jag iväg och jobba på friskis.
Hoppas att ni får en underbar kväll
Kramar W

PS. va rädda om varandra!!.DS

Kommentarer
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej! jag har haft samma tankar som du,jag har inget svar.För en del går livet som en dans,för andra går det sämre.

Ha en bra kväll //Anna-Carin

2008-10-08 @ 17:25:31
Postat av: Sus i dus en desperat lyxhustru!

Ja det är nog en sak som många funderar mer eller mindre på! Inget bra svar har jag heller på den!



Kram Sus

2008-10-08 @ 23:23:07
URL: http://sus68.blogg.se/
Postat av: lLenal

Godmorgon!

Jag har ju en tro och det har hjälpt mig många gånger,visst prövas man hårt och funderar på varför.

Men allt har en mening,antingen här eller dit man far.

Ha det gott, kram lena.

2008-10-09 @ 09:06:14
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: Anette

Hej! Ja säg det, vem vet och bestämmer hur mycket vi skall klara av här i livet?? Men jag tror också att allt har en mening...på något vis...men ibland kan man verkligen inte förstå meningen i det som händer och sker...

Ha det bra så hörs vi!! Hälsa familjen! Kramar

2008-10-09 @ 11:01:06
URL: http://olssonfamily.bloggagratis.se
Postat av: vivan

jag tror på ödet...och vist kan man påverka det...eller kramiz:)

2008-10-09 @ 21:15:07
URL: http://vwellermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0