När kommer du???

Sitter här och drömmer mig bort, jag längtar till sommaren. Men vad e då sommaren......
Jag googlade och svaret blev:

Sommar är inom tempererat klimat en årstid som meteorologiskt definieras som månaderna juni, juli och augusti på norra halvklotet och december, januari och februari på södra halvklotet. Ur ett astronomiskt perspektiv inleds sommaren med sommarsolståndet omkring den 21 juni på norra halvklotet och omkring 21 december på södra halvklotet för att sedan avslutas då dag och natt är lika långa, på höstdagjämningen (omkring 21 september i norr och omkring 21 mars i söder). Norra halvklotets sommar infaller samtidigt med den södra halvklotets vinter och vice versa.

I Sverige definierar SMHI sommaren som den tid när dygnsmedeltemperaturen stadigvarande är över 10 °Celsius.

Övergången mellan sommar och höst kallas sensommar och inträffar på norra halvklotet i augusti-september och på södra halvklotet i februari-mars.

För många förknippas sommar med ledighet från jobb och skola i form av semester respektive sommarlov. Sommaren förknippas ofta även med semesterresor, sol och bad.

Ja allt detta stämmer men det e mer än så, det e grillning, umgås med vänner, sitta uppe länge i den ljumna  natten, jordgubbar mm. Här kommer lite bilder så att ni kan bli lika sugna som jag på sommaren!! Hihi

image76image80image78image79image81image82image83image84
Så skönt .........jag längtar!!!!!
Kram W


Kommentarer
Postat av: Emma

åååh,sommar skulle vara helt underbart!!! =D älskar sommar. japp,vart mycket klokare...först fick jag chatta med någon men det slutade med att dom ringde min mobil och så fick jag ett billigt abonnemang. =D tog sin tid men jag fic ett bra erbjudande. =) mys!!!!

2008-01-30 @ 21:07:58
URL: http://thabojan.blogg.se
Postat av: Linda

Håller med du!!Hoppas bara att vi får en sommar detta året.Ha det bra/din svägerska

2008-01-30 @ 21:29:40
Postat av: TaZty

Sommaren är kung!

2008-01-30 @ 21:36:08
URL: http://tazty.webblogg.se/
Postat av: Emma

hahaha, ah vi får se. =) får hoppas det går bra iaf hihi! sov så gott!

2008-01-30 @ 23:36:20
URL: http://thabojan.blogg.se
Postat av: Sawen

åhhh vad fina bilder!!
Jag vill ha sommar nu!

Eller nej, jag tycker mest om hösten =)

2008-01-31 @ 01:00:29
URL: http://sawens.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0