Ja jag ...

Ja jag vet inte riktigt vad jag ska skriva idag!!
Men det får bli något ändå!
Det var någon som inte riktigt kunde se vad det var som jag hade tatuerat.
Det är en pergamentrulle med mina barns namn på och runt om är det tre rosor, en för vart barn.

Nu till något helt annat.
Den 2009-03-12 gjorde jag ett inlägg om hysterin över vårt utseende.
Här kommer några bilder om hur det kan komma att se ut om några år då alla som gjort ingrepp kommer att se ut!!
Jag tycker inte det är snyggt!!
Det som skrämmer mig mest är att damen tycker hon är ur snygg.
Men det är hon som ska vara nöjd, inte jag!!
Jag anser att man får göra vad man vill och hur man vill med sin kropp, bara man själv är nöjd,
och vissa gör det av medicinska skäl vilket jag har full förståelse för.
Nu kommer jag kanske att bli påhoppad av vissa men det tar jag. Jag har rätt att uttrycka mig.
Det jag reagerar på är den felaktiga bild vi ger våra barn och ungdomar.
Att va hälsosam är sunt, lagom  är bäst!!
Men ni måste hålla med om att det har gott hysteri i det hela, eller!?

Smal, blond, brun med silicon  i tuttarna...
vad mer kan man önska?





 



Nä nu ska jag hjälpa lillan med ett bad!!
Hoppas att ni får en underbar kväll!!
Kramar W


Glöm fortfarande inte "att det är insidan som räknas"

       


Kommentarer
Postat av: Anette

Hej vännen!



Håller med dig om att det inte är snyggt och att vi måste vara bra förebilder för våra barn/ungdomar, att man måste göra medicinska ingrepp Ok och sen så får ju alla tycka vad dem vill, gillar hon det så varsegod se ut så då...men som sagt jag tycker inte heller att det är snyggt!



Man älskar inte människor för att de är vackra, de är vackra för att man älskar dem!!!



Kramar Anette

2009-03-18 @ 13:47:23
URL: http://olssonfamily.bloggagratis.se
Postat av: Jennie

de samma!

2009-03-18 @ 16:57:16
URL: http://hallon8.blogg.se/
Postat av: Anonym

klokt och sant !

2009-03-18 @ 21:24:43
Postat av: vivan

Så sant som det var sagt...och lyckan är inte att vara smal!kramen!

2009-03-18 @ 22:20:21
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Fy för den brännhete vad ful tanten var.. nä du det naturliga vinner i längden. Damen där ser ju ut som en riktig slampa.

Ha de gott kramkram

2009-03-19 @ 00:39:32
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Samira

Jag håller med dig. Hon ser förjävlig ut o det är alldeles för många anorektiska, plastikopererade, överviktiga och utseendefixerade människor som sänder fel signaler till barn om vad som är viktigt här i livet. Det som gör mest ont är att veta att många barn ofta får höra sina egna mammor yttra sina missnöjen över sig själva. Jag har tänkt mkt på det på senare tid i o med att jag själv ofta säger dåliga saker om mig själv. Tänk att barnet älskar sin mamma villkorslöst o sen måste förstå att mamma tycker det är något fel på henne. Det måste ju bli en krock i tankarna. Ja, nog om detta. Ska bli kul att ses ikväll. Kram

2009-03-20 @ 07:43:19
URL: http://samira.nu
Postat av: Jigsaw

Självklart är det hysteriskt, känns också som att det blir värre och värre.



Och de där bilder... uuähh, vidrigt.

2009-03-21 @ 16:05:30
URL: http://jigsaw.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0