Sunt förnuft!!

Jag fick ett mail idag som innehöll något som jag ville dela med mig av!
Här kommer det:

I dag sörjer vi en gammal kär vän som gått hädan, Sunt Förnuft, som levt
med oss i många år. Ingen är helt säker på hur gammal Sunt Förnuft

egentligen var eftersom födelsedata sedan länge förlorats i en byråkratisk

utrensning.


Sunt Förnuft kommer att bli ihågkommen för att ha skapat sådana

värdefulla uttryck som: "Det är klokt att gå in när det regnar", "Det är tidiga

fåglar som får den bästa masken", "Livet är inte alltid rättvist, och det KAN

vara mitt fel"


Sunt Förnuft levde efter enkla, sunda ekonomiska regler: "Gör inte av med

mer pengar än du tjänar!" och trovärdiga stadgar: "Vuxna - inte barn - har

ansvaret."


Sunt Förnufts hälsa började försämras snabbt när välmenande men

betungande regler sattes i system. "Rapportering av att en 6-årig pojke

anklagats för sexuellt ofredande när han pussade en klasskamrat".

"Tonåringar relegerade från skolan när de använde munvatten efter lunchen".

"En lärare förlorade arbetet för att ha gett en bångstyrig elev en reprimand"

Allt detta försämrade Sunt Förnuft.


Sunt Förnuft tappade fotfästet när föräldrar attackerade lärare för att de

gjorde det jobb som de själva misslyckats med för att skapa disciplin hos

stökiga elever.

Läget förvärrades när skolan tvingades ha föräldrars tillstånd för att ge en

elev solkräm eller huvudvärkstablett men förvägrades att meddela föräldrar

när en elev blev gravid och önskade abort.


Sunt Förnuft förlorade livsviljan när kyrkorna blev affärsdrivande och

kriminella blev bättre omhändertagna än deras offer.


Sunt Förnuft blev helt ställd när du inte får försvara dig mot en inbrottstjuv

i ditt eget hem och tjuven kan stämma dig för övervåld.


Sunt Förnuft gav slutligen upp och ville inte leva mer när en person inte

kunde förstå att en ångande kopp kaffe var het - spillde den i knäet - och

fick ett enormt skadestånd.


Sunt Förnuft föregicks i döden av sina föräldrar, SANNING och

FÖRTROENDE- sin livspartner GOTT OMDÖME, dottern ANSVAR och

sonen FÖRNUFT.
Sunt Förnuft överlevdes av 4 styvbröder: "JAG VET MINA

RÄTTIGHETER", "JAG VILL HA DET NU!", "DET ÄR NÅ'N ANNANS

FEL" och "JAG ÄR ETT OFFER"


Det var inte så många som deltog vid begravningen eftersom få förstod att

Sunt Förnuft var borta för alltid.

Hoppas att ni får en bra dag!!
Kramar W


Glöm inte att leta efter ditt sunda förnuft!! Hihi


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var "sunt" sagt! hehe..Hoppas allt e bra med dej !kram =)

2009-06-09 @ 20:20:18
Postat av: pixi

Det var ju jag som skrev det ,men datan hann radera min info!! hehe..kram igen

2009-06-09 @ 20:21:06
URL: http://dentatuerademamman.blogspot.com
Postat av: Anna-Carin

Hej! den var bra!

Hej svejs/ Anna-Carin

2009-06-10 @ 17:15:02
URL: http://www.imsefotovimse.blogspot.com/
Postat av: soffie

den va jättebra,hoppas allt är bra med dej,

kram

2009-06-14 @ 19:05:23
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: britten

kloka sanna ord min vän...

2009-06-15 @ 12:12:44
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Emma

hej du! :) allt bra med dig? mycket bra text det där! sunt förnuft ja.... jadu! :)



hoppas solen skiner hos dig. kram emma

2009-06-22 @ 20:07:09
URL: http://curlysuecannotlie.blogg.se/
Postat av: soffie

kloka ord,

ha en gooo dag

2009-07-01 @ 09:31:44
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0