Ny dag.

Ja då va det en ny dag, får se vad den har med sig!
Jag kollade precis mina mail och där var något roligt som jag tänkte dela med mig av!
Så det blir lite hjärngympa nu.

Det här är ingen test - bara ett fenomen. All läsning av exemplen är förklarade.
Läs texten i den här triangeln högt.
image200

Troligtvis sa du 'A bird in the bush,'! och. .......
om det var DET du sa, så missade du att de
att ordet THE är skrivet två gånger!
Tyvärr, titta igen.

Låt oss nu leka med ord.
Vad ser du?
image201

I svart kan du läsa ordet GOOD (god), i vitt ordet EVIL (ond) (inuti varje svart bokstav finns en vit). Det är också väldigt psykologiskt, då det visualiserar konceptet att det goda kan inte existera utan det onda (eller frånvaron av godhet är ondska).   
 

Och vad ser du här?, what do you see?

image202

Du kanske inte ser det först, men de vita utrymmena blir optical (synvilla), det blå landskapet blir ordet illusion (illusion). Titta igen! Du kan kanske förstå varför ordet kallas en optisk illusion?

Vad ser du här?

image204

Den här är ganska knepig!
Spegelbilden av ordet TEACH (undervisa) är LEARN (lära).

Den sista.
Vad ser du?

image205

Du läste troligen ordet ME (MIG) i brunt, men...
men om du tittar i ordet ME (MIG) ser du ordet YOU (DIG)!

Behöver du titta igen?  
Testa din hjärna.

Detta är verkligt coolt. Nästa är verkligen fantastiskt så läs det hela vägen igenom.
image206

ALZHEIMERS'
ÖGON TEST   
 
Räkna alla '
F ' i följande text:

FINISHED FILES ARE THE RE
SULT OF YEARS OF SCIENTI
FIC STUDY COMBINED WITH
THE EXPERIENCE OF YEARS...

(läs nedan)

Hur många ?

 

Fel, det är
6 - inget skoj.
LÄS DET IGEN !

Gå upp och läs texten igen och hitta alla 6 F' innan du rullar ner..
 
Anledningen är den här.
Hjärnan ser inte ordet 'OF'.

image207
Ofattbart eller hur? Gå tillbaks och titta igen!!
Alla som räknar alla 6 'F' första gången är ett geni.
image208
Tre är normalt, fyra är ganska unikt.

Skicka detta till dina vänner

Det kommer att göra dem tokiga.!
Och håller dom sysselsatta i åtskilliga minuter..!



image209

Mera hjärngympa . ..  Från Cambridge University .

Enadst smtara mäsnknior kan lsäa dteta.


Olny srmat poelpe can raed tihs.
I cdnuolt blveiee taht I cluod aulaclty  uesdnatnrd waht I was rdanieg. The phaonmneal pweor of the hmuan mnid, aoccdrnig  to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it deosn't mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are, the olny iprmoatnt tihng is taht the frist and lsat ltteer be in the rghit pclae. The rset can be a taotl mses and you can sitll raed it wouthit a porbelm.. Tihs is bcuseae the huamn mnid deos not raed ervey lteter by istlef, but the wrod as a wlohe. Amzanig huh? yaeh and I awlyas tghuhot slpeling was ipmorantt! if you can raed tihs psas it on  !! 



Kramar W

Kommentarer
Postat av: Emma

roliga grejer det där. Man får verkligen tänka till hehe. =)

ha en bra dag du med...här lyser solen fortf. =P

kram emma

2008-02-19 @ 11:48:15
URL: http://thabojan.blogg.se
Postat av: Sus i dus en desperat lyxhustru!

Jag räknade faktiskt till 6 på F:en på första men jag är inget geni och jag så också alla sakerna på en gång... Fniss... Jag kanske är konstig men absolut inget geni!

Kram Sus

2008-02-19 @ 13:19:01
URL: http://sus68.blogg.se
Postat av: Samira - Tråkbloggen

Jag fick till alla F:en. Så jag är väl geni då.. I knew it all along!!!

2008-02-19 @ 13:22:37
URL: http://samira.nu
Postat av: Therese

Japp, det är bara att konstatera att jag är ett geni!!!! :-D
Ha det bra!

2008-02-19 @ 14:26:52
URL: http://therese4.blogg.se
Postat av: Sawen

COOLT!

2008-02-19 @ 15:18:16
URL: http://sawens.webblogg.se
Postat av: Anna

geni här också!! :)
Hoppas städningen går bra idag, kram kram

2008-02-20 @ 11:51:30
URL: http://kottenanna.blogg.se
Postat av: Jigsaw

Första gången hittade jag alla "F", men andra och tredje gången fick jag det bara till fem. Märkligt.

Den där texten på engelska har jag sett förut, och kan läsa den utan större problem. :)

2008-02-20 @ 18:37:21
URL: http://jigsaw.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0